Drukuj

Kapitalne Gimnazjum

Użytkownik. Opublikowano w Projekty

logo efs kapital ludzki

O projekcie:

Realizacja projektu „Kapitalne Gimnazjum w Gminie Bemowo” w całości skierowana do Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 83 w Warszawie wynika z chęci objęcia uczniów kompleksowym wsparciem w zakresie zajęć ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych ze szczególnym uwzględnieniem wprowadzenia programów odbiegających od tradycyjnego uczenia w szkole. Chcemy podnieść wiedzę, umiejętności oraz rozwijać talenty uczniów zapewniając im jednocześnie ciekawe zajęcia prowadzone nowatorskimi metodami.

 

Cele projektu:

  1. Wzrost wiedzy i umiejętności  Uczestników Projektu z Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 83 w Warszawie poprzez realizację zajęć dydaktyczno- wyrównawczych z przedmiotów ścisłych, humanistycznych i językowych do końca IV 2014r.
  2. Podniesienie kompetencji kluczowych  Uczestników Projektu z Gimnazjum nr 83 z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 83 w Warszawie poprzez udział w zajęciach pozalekcyjnych do końca XI 2014r.
  3. Wzrost zdolności  Uczestników Projektu z Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 83 w Warszawie do rozpoznawania własnych predyspozycji zawodowych poprzez wsparcie doradcy zawodowego do końca XI 2014r.

 

Realizowane zajęcia:

Dodatkowe zajęcia przygotowujące do egzaminu gimnazjalnego

  • matematyczno-przyrodnicze
  • humanistyczne
  • językowe

 

ZAJĘCIA INFORMATYCZNE

uczestnicy projektu uczą się rozpoznawać podobieństwa i różnice w korzystaniu z różnego oprogramowania komputerowego, bezpiecznej pracy z zestawem ICT, gromadzenia, porządkowania informacji i korzystania z różnych zasobów. Odwiedzają ciekawe miejsca w Sieci. Uświadamiają sobie zagrożenia, nabywają dobre internetowe nawyki, uczą się redagować teksty i poprawnie pisać. Uczą się korzystać z możliwości edytora przy opracowywaniu graficznego kształtu dokumentu, jak odpowiedzialnie używać Sieci do komunikowania się z innymi, gdzie i w jaki sposób wyrażać swoje opinie i poglądy oraz szukać odpowiedzi na pytania. Dowiadują się jak komputer pomaga w liczeniu i ułatwia zaprezentowanie danych na wykresach, wykształcają umiejętności rozwiązywania zadań z treścią, zaczynają programować.

 

ŁAMIGŁÓWKI MATEMATYCZNO-LOGICZNE

uczestnicy projektu zostają objęci specjalnym programem ukierunkowanym na rozwój kompetencji matematycznych. Celem zajęć jest rozwiniecie zdolności uczniów, którzy wykazują zainteresowanie matematyką i osiągają wysokie wyniki. Program zajęć jest pełen gier i zabaw logiczno-matematycznych oraz konkursów z wykorzystaniem multitablicy. W ramach zajęć została stworzona możliwość kontaktu z uczniami uzdolnionymi z gimnazjum.

 

JĘZYK OBCY NIE JEST TAKI OBCY

język angielski prowadzony metodą Colina Rose- Metoda Colina Rose to opracowana przez jednego z najbardziej uznanych w świecie psychologów nowa metoda nauki języków obcych. Metoda jest oparta na najnowszych zdobyczach wiedzy o mózgu, w tym badaniach Rogera Sperry nad półkulowością mózgu (Nobel 1981) oraz koncepcji Inteligencji Wielorakich profesora pedagogiki Uniwersytetu Harvarda – Howarda Gardnera. Angażuje ona wszystkie zmysły jednocześnie. Nauka jest szybka, bezstresowa i przychodzi z łatwością. Dzięki temu skrócony zostaje czas nauki z kilku lat do 24 tygodni, po których uczeń osiąga pierwszy stopień samodzielności językowej (tzw. poziom B1). Metoda Colina Rose umożliwia każdemu łatwe uczenie się języka dzięki dostosowaniu sposobu podawania materiału do typu inteligencji, czy mówiąc prościej, do osobistych preferencji w sposobie uczenia się.

 

TECHNIKI SKUTECZNEGO UCZENIA SIĘ

zajęcia są realizowane w oparciu o gry i zabawy wspierające proces uczenia się jak: rozgrzewka mózgu, ćwiczenia koncentracji, rozwijanie twórczego myślenia, poznanie najprostszych technik pamięciowych, notowanie nielinearne, zapamiętywanie liczb (dat, wielkości geograficznych itp.). Dzięki kursowi dzieci zauważają, że mają lepszą pamięć niż sądziły (zapamiętują szybko i trwale), poprawią koncentrację, zaczynają uzyskiwać lepsze oceny szkolne, a także nabywają umiejętność organizowania czasu nauki.

 

KAŻDY MOŻE BYĆ MISTRZEM MOWY POLSKIEJ

zajęcia z technik komunikatywnego mówienia i pisania w języku polskim – uczestnicy projektu realizują program oparty na wyćwiczeniu umiejętności występowania, pisania, mówienia, poznają techniki poprawnego wysławiania się, uczą się jak mówić, aby grupa słuchała oraz jak się zachować się w sytuacjach trudnych podczas wystąpień.

 

WARSZTATY ARTYSTYCZNE DLA ARTYSTÓW

w ramach zajęć uczestnicy projektu poznają techniki malowania, rysunku, filcowania, wykonywania ozdób świątecznych w różnych technikach oraz decoupagu.

 

 

Kontakt

Biuro projektu:

Fundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji

ul. Warszawska 141
05-092 Łomianki

tel. 22 416 91 28
fax: 22 126 08 24
kom. 793 338 353
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Adres korespondencyjny

Fundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji

ul. Mickiewicza 9 lok. U5
01-517 Warszawa