Drukuj

Projekty WIE

Użytkownik. Opublikowano w Projekty

Klub Młodego Odkrywcy - dotykamy tajemnic fascynującego świata fizyki i chemii
 
Klub Młodego Odkrywcy, zaplanowany był jako cykl 10 zajęć od lutego 2016 do czerwca 2016. Na zajęciach klubu uczniowie wykonywali doświadczenia chemiczne i fizyczne, projekty badawcze, dzięki czemu kształtowali wiele cennych umiejętności: planowania eksperymentu chemicznego i fizycznego, bezpiecznego wykonywania doświadczeń, prawidłowego posługiwania się sprzętem laboratoryjnym, planowania pracy, zapisywania obserwacji oraz prawidłowego przekształcania obserwacji we wnioski.
 
Zaplanowane zajęcia zostały podzielone na następujące obszary:
1.Reakcje charakterystyczne białek.
2.Analiza chemiczne próbek żywności.
3.Otrzymywanie składników powietrza.
4.Poznajemy nasze środowisko badania gleby oraz wody (praca z zestawami do badania gleby i wody).
5.Odnawialne źródła energii (zestawy: Hydrocar, energia słoneczna, Power house).
6.Eksperymenty z kolorami (reakcje strąceniowe)
7. Z biologią za pan brat:
  • barwniki fotosyntetyczne,
  • naszyjniki z DNA
  • badanie próbek DNA
 
Czytaj etykiety, nim dodasz produkt do diety czyli wiem, co jem
 
Projekt skierowany był do uczniów gimnazjum, którzy byli zainteresowani poznaniem oraz dogłębną analizą składników żywności, w szczególności konserwantów, spulchniaczy, aromatów, barwników i wszystkich takich związków, które mogą mieć bezpośredni wpływ na zdrowie spożywającego.
 
Projekt zaplanowany był na około 10 spotkań podczas których uczniowie poznawali i przebadali doświadczalnie najbardziej powszechne dodatki do żywności, ich chemię a także konkretne produkty spożywcze, które je zawierają. Uczniowie dokonali analizy produktów spożywczych pod względem ilości obecnych dodatków. Przeanalizowali skład produktów najpopularniejszych diet, w celu ustalenia ilości przyjmowanych „dodatków”.
 
Tematy spotkań:
1.Barwniki
2.Konserwanty
3.Przeciwutleniacze i regulatory kwasowości
4.Emulgatory, środki spulchniające
5.Wzmacniacze smaku
6.Środki słodzące
7.Stabilizatory, zagęstniki
8.Analiza diet
 
Od nasion do roślin aromatycznych, od roślin do kuchni - czyli jak zmieniać nawyki żywieniowe młodzieży gimnazjalnej
 
Projekt zachęcał gimnazjalistów do poszerzania wiedzy biologicznej przede wszystkim poprzez praktyczne działanie i nauczanie w dwóch językach - języku polskim i francuskim. Głównym celem projektu było wyrobienie u uczniów postaw prozdrowotnych i proekologicznych. Uczniowie poznali podstawowe rośliny aromatyczne takie jak tymianek, bazylia, majeranek, itd. Zadaniami uczniów były wszystkie działania związane z siewem, uprawą, pielęgnacją, zbiorem i wykorzystaniem tych roślin w żywieniu. Gimnazjaliści nauczyli się jak można się zdrowo odżywiać ograniczając sól w diecie, a w zamian stosując zioła z własnych, ekologicznych upraw. Uczniowie tworzyli plakaty, albumy, gry językowe, biologiczne tabliczki oznakowań roślin. Nauczyli się przygotowywać potrawy z wykorzystaniem roślin aromatycznych.
 
Forum Angielskich Kół Teatralnych
 
To projekt przeznaczony dla uczniów chcących rozwijać swoje umiejętności z j.angielskiego oraz lubiących wystepować na scenie-śpiewać, recytować, uczestniczyć w przedstawieniach i skeczach.To też okazja realizacji pasji reżyserskich i operatorskich - uczniowie mogą przygotować krótki film w j.angielskim. W projekcie mogą uczestniczyć uczniowie z gimnazjum oraz szkoły podstawowej.